En mamma i sitt kaos

Recept på fisken

Kategori:

Jag lovade att jag skulle lägga ut recept på fisken vi åt häromveckan. 

fisk i ugn

1 torskfile ( 1 filé räckte för mig och barnen, men skulle nog tagit 2 för 4 personer) 
1 kruka dill
1-2 tomater
citronpeppar
citron
5 dl grädde 

sätt ugnen på 225 grader. 
smöra en form och lägg i den frysta torsken. Salta och peppra med citronpeppar på fisken. hacka tomat och strö över fisken och runt om, sedan hackar/klipper man dill och strör över den på fisken och runt om den. 

ställ in fisken i ugnen i 20 min. Ta sedan ut den och häll på grädde i formen. jag brukar även pressa citron över för att få lite mer smak! (rekommenderas att pressa lite direkt över maten sen när man ska äta också)
sedan ska den stå ytterligare 20-30 min. 

servera med kokt potatis 



Kommentera inlägget här: