En mamma i sitt kaos

Fläskfilégratäng med het chili

Kategori:


Idag gjorde vi en sån god fläskfilégratäng som jag tänkte att jag skulle dela med mig av! 

Ingredienser: 
1 gullök 
1 dl chilisås (ketchup varianten)
2 msk mjöl
2 dl vatten
1 köttbuljongtärning 
1 röd chili/lite chiliflarn 
1 dl grädde
1 msk samba oelek (eller efter smak och tycke) 
1 msk kinesisk soya
Riven ost

Strimla och stek fläskfilén tills den fått fin färg. Hacka lök och chili, tillsätt detta och stek tills de börjar mjukna. Tillsätt sedan vattnet, soya och köttbuljongtärningen. Låt koka i några minuter. Tillsätt sedan chilisåsen, mjöl,grädde och Samba oelek. Låt de koka i ca 5 min, tills de tjocknat. Späd eventuellt med mer grädde om man inte vill ha de så tjockt. Smaka av med Salt och peppar! 

Häll över i en ugnsfastform, toppa med riven ost, grädda i mitten av ugnen på 225 grader i ca 20 min! Servera med ris och en god sallad
Kommentera inlägget här: