En mamma i sitt kaos

Nere på botten

Kategori:

Hej ni enstaka läsare som håller dig kvar trotts att jag aldrig uppdaterar längre! (Kan komma bilder som kan kännas stötande att se)


Mycket utav min frånvaro beror på mitt tillstånd för tillfället, jag har gått ner mig så mycket att jag Inte har mycket ork kvar till de här små sakerna, jag isolerar mig från de som är min närmast, och jag har blivit skrämmande glömsk, och trög?! Men det är ju precis som alla säger att de blir, det är precis så de står i alla artiklar angående anorexia och ätstörningar! Men jag har aldrig kommit till de där stadiet, jag har haft låg vikt men ändå varit på banan!

Det var en sak jag fick höra för ungefär ett år sen när jag va inskriven på vuxenpsyk, oh de va att så länge jag känner hunger och tycker om mat samt har god aptit så är det ett plus!

På senare tid känner jag ingen hunger, jag mår illa av lukten av mat och jag äter bara om jag måste, dvs om någon ställer fram en tallrik framför mig och jag vet att valet inte finns!
Är det nu jag ska bli rädd för situationen?
Nej jag tyckte inte det till en början..
Men när jag nästan för sjunka så lågt att jag tänker be min vän som sovit över att duscha mig, pga att jag känner mig så svag, ja då känner man kanske att de borde få ett slut?
Jag känner mig så frisk i själen på nåt sätt, och vill så mycket men kroppen kan inte, jag känner mig som 20, fångad i en 95-årings kropp. Det är hemskt.

Många säger till mig att det bara är att äta, men tror ni jag skulle plåga mig såhär mycket Och vilja ha alla dess symptomer som kommer samt värk och jag nu kunde? Jag önskar så att jag kunde ta den där mackan och känna mig nöjd, men så fort jag äter den där mackan ser jag plötsligt en tjej i spegeln som är 90 kg tung.

När jag inte äter, ja då ser jag hur äcklig och smal jag är.. Jag begär inte att ni ska förstå, för det gör jag inte själv!
Men jag hoppas ni tycker jag är så sjuk och vrickad så att ni aldrig börjar behandla de kropp såhär, för det kommer gå för långt.
Jag tänkte alltid "det är bara att sluta banta" så fel man kan ha!

Nu hoppas jag på att få lägga in, börja mitt nya friska liv! Trotts att jag är livrädd!

(Kan förekomma bilder som folk kan ta illa upp av att se)

KOMMENTARER:

  • Lena Engström säger:
    2012-10-17 | 14:56:41

    Lilla gumman! Jag förstår hur du har det. I grund och botten är du en stark tjej som kan besegra detta men som det är nu orkar du nog inte ta tag i det ordentligt. Jag hoppas verkligen du får den hjälp du behöver. Försök att tänka glada tankar och det finns massor av folk som tänker på dig. Kram.

  • elin säger:
    2012-10-17 | 15:58:05

    gumman jag finns här för dig, du är en av dom starkaste ja vet, du kommer klara det här <3

  • Anonym säger:
    2012-10-17 | 16:12:28

    Ni är helt underbara! Det är från folk runt omkring jag får styrkan!!

  • Mia säger:
    2012-10-17 | 17:49:11
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/emiliakinna

    De är en hemskt sjuk dom och ingen kan förstå vad du går igenom om man inte varit där själv eller kan säga vad som är rätt och fel. Så som du tänker är din sjukdom som tänker.

    Jag känner dig inte men jag är Cornelia faster alltså jockes lilla syster ! Och jag tror att du är så stark att du kan komma på fötter igen, som sagt alla människor omkring sig stötte dig igenom detta, de är bra att du inser själv att du behöver hjälp och är villig för att ta hjälp också !

    Ta hand om dig !
    Kram Mia

  • Sofie säger:
    2012-10-17 | 22:20:27

    Läser din blogg o följt den ett tag. Vill ge dig styrka att kämpa dig igenom detta hppas du får den hjälp du behöver.. Lycka till

  • Anonym säger:
    2012-11-02 | 23:34:34

    Blir du inte rädd att dina barn ska tas i från dig när du gör så här mot dig själv? Psykist mår du ju inte särskillt bra förstår jag. Inget negativt mot dig men måste ändå ställa frågan det är ju inte så sunt för dem att se sin mamma göra så här och de är ju barn och de tar ju efter. Hur tänker du kring det? Tror du inte att barnen mår dåligt när du gör det? Hur mår barnen i allt det här? Hoppas att du tar dig ur det.

  • Maria säger:
    2013-05-27 | 23:47:48
    Bloggadress: http://eliasmammma.blogg.se

    Towe <3

  • daniella säger:
    2013-08-13 | 23:51:01

    älskade hjärtat jag vet att du klarar det här även fast det är svårt! Du har mitt städ hela tiden och kommer alltid finnas vid din sida.! Du är så stark och jag har funnit vid din sida och sätt dina framsteg! Jag finns alltid med dig! Jag älskar dig<3

Kommentera inlägget här: