En mamma i sitt kaos

nu kör vi hårt

Kategori: Allmänt

Egentligen så vill jag bara lägga mig ner och sova en stund nu när barnen är på dagis, samtidigt som jag måste sätta igång att plugga.. Jobba torsdag-söndag, endast kvällar. Är ledig två dagar nästa vecka sen kör vi igen, så tiden räcker väl inte riktigt till för att sova ;)

Igår skrämde jag mig själv.. efter maten så gick jag in på toaletten som vanligt.. =/
När jag ja försöker bli av med maten blir jag jätte yr och näsan verkligen sprutar blod.. :S Slutade med yrsel och huvudvärk och en värkande mage! Jag hade iofs stressat hela dagen med handling, mat, tvätt städ och annat som skulle fixas, och kl 21 slappnade jag av för första gången under dagen.. så kanske hade de med det att göra ?

Men nu ska jag sätta igång med dagens alla måsten. PUSS

KOMMENTARER:

  • mli säger:
    2011-11-29 | 10:14:19

    towe!..jag hoppas att du mår okej någonstans mitt i allting det här <3..jag vet precis vad du går igenom,ja,eller nästan,alla som får den här formen utav "livsstress,viktstress"(jag har valt att kalla det så.alla kämpar med det på olika vis och varje enskild människa är unik,jag gick igenom det här för några år sedan,ja,jag har inte blivit av med det helt,jag brukar tänka att jag inte får ha så brottom med allting,jag gick upp från 55 till 102 när jag bar tuvfis i magen, ja snack om chock!och ja,det blev inte bättre med tiden,jag har haft ätstörningar sedan jag var 16år,dem försvinner inte men man kan lära sig att leva med dem och hantera det vissa dagar,så är det ju med det mesta.det jag ville säga var att du är otroligt stark som vågar visa din kropp,och ja du är fin!...men det gör ingenting med några kilon upp!!..eller åtminstonde att man vågar behålla det den där maten som man är så rädd för!..någonting som hjälpte mig jätte mycket var måttbandet,jag kastade vågen,och började mäta min midja i stället och såg till att jag höll mig på samma mått,så småningom kunde jag äta 1-2 burkar barnmat per dag i ett år,sedan trappade jag upp med en knäckemacka utan smör,sedan ja,trappade jag upp knäckemackan,men då med enbart keso på,ja du för står nog..idag är jag slarvig med maten,avskyr speglar,ja det är så mycket som hänt med kroppen när man fick barn..men en sak ska du veta,kämpa intee för mycket,det kommer att ta ut sin rätt,ta allting som det kommer!!!..du är stark,utan tvekan det har jag sätt..all min kärlek till dig!

  • EMILY säger:
    2011-11-29 | 13:23:00
    Bloggadress: http://agressia.blogg.se/

    men herregud du måste ju gå till doktorn Towe!Nu menar jag pga stressen! Inte normalt att bli yr o blöda bara sådär.. Jag är också skitstressad, 2 jobb och kan aldrig säga nej Plus heltid i skolan..

  • maria säger:
    2011-11-30 | 07:00:50
    Bloggadress: http://eliasmammma.blogg.se/

    Han ska vara pappa ledig, eller är pappa ledig. Eftersom jag jobbar över så myket blir de bäst nu, så slipper elias vara långa dagar på dagis och sen slipper jag fixa barnvakt med :) men de är sjukt jobbigt

Kommentera inlägget här: