En mamma i sitt kaos

en blöt kind

Kategori: Allmänt

Jag måste skriva av mig, det är nog den enda som kan få mig lugn just nu. Hela dagen har jag bara ägnat åt att ligga i sängen och stor tjuta som ett jävla barn, men vore jag ett jävla barn skulle jag inte ha dom här bekymren jag har nu. Jag är ju sjukskriven sen i slutet av november.. NU, NUUU beslutar försäkringskassan att jag inte ska få några pengar, Ärligt talat - ett skott i huvudet eller ett tåg över sig skulle sitta fint nu. Jag har levt på ingenting sen typ förra månaden, Nu är allt barskrapat hemma i kylen, räkningarna är inte betalda pga att jag inte fått några pengar, osv osv .. Jag har knepat och knåpat och barnen har absolut inte behövt gå hungriga eller nåt sånt.. MEN, det som gör mig så jävla rädd och ledsen är att jag får dom nästa vecka igen, och vad fan händer då? Jag tjöt och skrek i telefonen till handläggaren på försäkringskassan, då säger hon "jag ska tala med din läkare du har nu, men de blir nog ingen ändring" Jag hatar mig själv som lät mig bli sjuk, som lät det gå så jävla långt att jag inte ens kan få in pengar som normala människor varje månad. Jag hatar att sitta och inte veta vad som sker nästa vecka eller nästa månad. Just nu hatar jag det här jävla livet, den här jävla bulimin, och det här jävla systemet. Jag orkar inte gråta mer, det har blivit för mycket tårar dom senaste dagarna, eller är det veckorna? För mycket panik, och alldeles för mycket huvudvärk. Jag vill inte vakna med panik varje natt och vrida&vända på mig för att försöka hitta en lösning, men som aldrig dyker upp. Jag vill bara kunna må bra igen! självklart fick jag kontakta försörjningsstöd, men det tar MINST två veckor.. Två veckor som jag inte har.

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2011-01-31 | 19:16:55

    Det lösersig nog gumman någon rättvisa måste det finnad

  • linnea säger:
    2011-01-31 | 21:22:08
    Bloggadress: http://hejlellis.blogg.se/

    <3

  • linnea säger:
    2011-01-31 | 21:22:47
    Bloggadress: http://hejlellis.blogg.se/

    <3

  • Anonym säger:
    2011-02-01 | 08:56:11





    två veckor ska de absolut inte ta hos soc,

    alkolisterna kan ju för fan gå in och hämta checkar samma dag! stå på dig hos dom, du har barn som behöver mat i munen!! du klara de här, du verkar karate stark!!! hejja towe =)

  • Jennie säger:
    2011-02-01 | 10:02:45

    Fan vad jobbigt.. :( Men du vet soc kan inte låta en barnfamilj stå utan mat och någonstans att bo! Så var på dom för eftersom du är morsa så måste dom hjälpa dig för barnens skull! Egentligen ska man ju måsta vänta 2 veckor men pga omständighterna ska du få gå före! Lyck till med allt! kram på dej

Kommentera inlägget här: