En mamma i sitt kaos

Hemmagjord glass

Kategori: Allmänt

Nu när det är influensa tider, och man är hemma med sjuka barn - så passar det perfekt att göra egen glass!
- och det är precis vad jag har pysslat med idag
Och det bästa utav allt, det krävs ingen glassmaskin för att göra denna helt gudomliga goda glass!







såhär gjorde jag:
Ta 5 dl vispgrädde, ochvispa det tills det får "mjuka toppar"
tillsätt sedan en burk kondenserad mjölk (finns på bakhyllorna i mataffären) rör omkring den noga i vispgrädden.
(Egentligen räcker det så, men jag tillsatte lite annat)
Jag tog ett par rutor ljus block choklad och smälte och rörde i, samt krossade choklad och hade i.

Sedan tar du en långpanna eller sockerkaks form (ja vad som helst egentligen) och heller ner smeten i den. Jag rev lite choklad för att strö över på glassen för att piffa till den lite!
In i frysen i ca 6 timmar - VOILA, sen har du världens godaste glass!


KOMMENTARER:

  • Slampisch ;) säger:
    2011-12-22 | 08:48:32

    Nåt som också är jävligt gott att göra om till glass är Milda Vaniljvisp. Vispa upp, häll i vad du vill, typ krossade polkagrisar? Eller hallon :D Och så in i frysen, ASGOTT.. Blir så god konsistens på glassen :) Jävligt enkelt också.

  • Sara ~ Mamma till Yrla och Noel säger:
    2011-12-22 | 14:36:54
    Bloggadress: http://mammatillyrla.blogg.se/

    min gräddkola blir inte så bra :( den stelnar aldrig

Kommentera inlägget här: